Hello! Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Alison - WaarBenJij.nu Hello! Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Alison - WaarBenJij.nu

Hello! Mijn eerste verslag!

Blijf op de hoogte en volg Alison

08 September 2015 | Australië, Byron Bay

Hello! Vanaf vandaag zal ik beginnen met het bijhouden van een blog om jullie op de hoogte te houden van mijn bezigheden hier in Australië.

Allereest is het hier 8 uur later dan in Nederland. Dit is opzich best handig, want als ik ’s nachts niet kan slapen, dan kan ik altijd naar Nederland een berichtje sturen omdat het bij jullie dan overdag is.
Daarnaast is het hier nu lente 

Dan nu wat dingen over mijn reis. Maandag 24 augustus begon mijn reis! Het afscheid nemen was zoals ik al had verwacht erg lastig! Mama, papa, lindsey, jordy, daniël, kimberly en tim zijn mee naar schiphol gegaan om me uit te zwaaien. Na een aantal huilbuien was het tijd om echt te gaan.

Ik ben ik vertrokken vanuit Amsterdam naar Singapore. Deze reis duurde maar liefst 12,5 uur, dit was wel echt erg lang. Ik keek steeds op de klok om te kijken hoe lang het nog duurde. Op een moment ga je je vervelen, je hebt zo onderhand de on-board films al gezien en slapen lukt ook niet echt.
Toen ik in Singapore aankwam had ik een korte stop van ongeveer drie uur. Hier heb ik een beetje gewinkeld en voor de rest een beetje gezeten en gelopen om in een iets andere houding te komen. Toen was het al snel weer tijd om door te gaan naar Brisbane. Deze vlucht duurde in totaal zeven uur en hier heb ik het grootste gedeelte van de tijd kunnen slapen! Gelukkig!
In Brisbane moesten we met te trein naar het centrum om zo bij het hostel te komen waar we één nachtje zouden blijven om een beetje bij te kunnen slapen. In dit hostel kregen we een gedeelde kamer. In totaal waren we met vier personen. Een jongen uit London, een meisje uit Canada en Jelle, mijn reismaatje uit Nederland. Jelle gaat trouwens ook stage lopen bij The Arts Factory Lodge.
We waren erg moe en gingen eigenlijk meteen slapen in Brisbane. Nou, ik had echt twee uur geslapen en toen was ik al weer klaarwakker. Echt helemaal niet fijn! Dit is dus wat ze bedoelen met een jetlag. Ik ben nu al bang voor de terugreis over vijf maanden, haha!

In Brisbane werden we opgehaald door een busje dat ons naar Byron Bay zou brengen. Deze rit duurde ongeveer 2,5 uur. Onderweg hebben we het Australisch landschap kunnen zien. Ik was al lang blij dat we eindelijk onderweg waren naar de eindbestemming! Het was nu inmiddels al woensdag. Het duurde dus drie (!!) dagen om eindelijk naar Byron Bay te kunnen komen.

Mijn koffer heeft deze reis helaas niet helemaal overleefd. De onderkant is afgeschaafd en een wiel is gebroken. Dit komt denk ik doordat mijn koffer veel te zwaar was. Ik heb ook echt veel te veel spullen bij me denk ik nu, maar het is zo lastig om spullen in te pakken voor vijf maanden!

Op woensdag zijn we dus aangekomen in Byron Bay. We waren net te laat voor de bus die naar het hostel zou gaan, dus besloten we om toch maar te gaan lopen. Dit was niet zo’n succes, want we konden de kaart niet goed lezen, dus waren we al snel de verkeerde kant op gelopen. We hebben toen ergens de weg gevraagd en met die uitleg waren we in ieder geval op de goede weg. Onderweg kwamen we een jongen tegen die ons wel even met zijn auto naar het hostel wilde brengen! Super fijn. Toen we in het hostel aangekomen waren werden we meteen welkom geheten door onze stagebegeleidster. We kregen een rondleiding door het hostel waar we vanaf maandag gaan werken. Het is best groot en het hostel heeft verschillende slaapplekken, zoals gedeelde tipi’s, een love-kamer, een camping waar mensen gemiddeld 6-12 maanden verblijven en normale kamers met stapelbedden. Er lopen hier trouwens ook echt super enge beesten rond, zoals Bushturkeys en Lizzards. Spinnen heb ik nog niet gezien gelukkig!
Daarna heeft onze stagebegeleidster onze kamer laten zien. Het is een best grote kamer met stapelbedden. Ik slaap boven in een eenpersoonsstapelbed wat echt wennen is. Ik ben bang dat ik er nog een keer uit ga vallen, want ik ben een tweepersoonsbed gewend. Ook zit er geen railing langs.

De mensen hier zijn best leuk. Je kijkt echt je ogen uit. Er zijn hippies tot oudere mensen die hier in Australië zijn om rond te trekken. De hippies blijven hier volgens mij voor een langere tijd. De kleding wat zij dragen is echt apart!

Over een paar weekjes komen mijn zus en haar vriend naar Australië toe! En daarna komt mijn vriend Tim ook nog langs! Ik kijk er nu al naar uit!

See you!

  • 08 September 2015 - 08:04

    Angelien:

    Hoi Alison.

    Leuk om je blog te lezen!
    Wat stoer van je om stage te gaan lopen aan het andere eind vd wereld, een ervaring voor de rest van je leven!
    Wij wensen jou een hele leerzame maar vooral fijne tijd in Australië.

    Groetjes Tony, Angelien en Joe

  • 08 September 2015 - 11:20

    Hilde Manders:

    Leuk om te lezen, genieten meid !!!

  • 08 September 2015 - 12:24

    Monique Smits:

    Hoi Alison. Wat leuk om zo iets te horen van jou hoe het gaat,daar in down under. Ik hoop dat je een leuke tijd zult hebben. Met een hele ervaring erbij.. Geniet ervan... Groetjes Monique

  • 08 September 2015 - 19:58

    Ans Mandets:

    Leuk Alison om je zo nog beter te kunnen volgen ,op Skype vergeet je toch wel is wat te vragen en jij om alles te vertellen en Tim vertelt ook niet alles. Gr ans

  • 09 September 2015 - 10:59

    Michelle Cipris:

    Hey:)
    Das ist echt eine Tolle Idee so bekomme ich auch ganz viel mit:)
    Ich musste in diesem Text schon ganz viel schmunzeln.
    Ich bin gespannt, was du noch zu erzählen hast :)

    Groetjes aus Deutschland

  • 09 September 2015 - 12:11

    Linda Gramser:

    Ha ali,

    Leuk jou verhaal te lezen, krijg er gewoon kippenvel van!!! Jij daar aan de andere kant van de aardbol... Gelukkig maak je het goed, en volhouden Gramster!
    Hier gaat het goed. Denk aan je en verheug ons op jou volgende blog.

    Hele dikke knuffel en kus van Thieme, Dick en ikke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Alison

Hey! Ik ga vijf maanden stage lopen in het verre Australië. Deze stage vindt plaats in een Backpackers hostel in Byron Bay! Via deze weg probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 2434

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: