Sweeeeeet! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Alison - WaarBenJij.nu Sweeeeeet! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Alison - WaarBenJij.nu

Sweeeeeet!

Door: Alison

Blijf op de hoogte en volg Alison

20 September 2015 | Australië, Byron Bay

Helloo allemaal,
Het is inmiddels al één hele maand geleden dat ik Nederland heb verlaten en heb ingeruild voor Australië. Het voelt helemaal niet zo, de tijd gaat zo snel hier! Ik merk nu al dat het lastig is om in het Nederlands te denken of te schrijven! Ik moet soms echt nadenken over de woorden. Ik heb hier al verschillende mensen leren kennen. Iedereen is super aardig. Als je ergens loopt en je wordt aangesproken gaat het zo: Hi, How are you today? Het antwoord hierop is vaak Sweet, hahaha. Vind het nog steeds raar als mensen dat zeggen. In Nederland zou een vreemde je nooit vragen hoe het gaat.

Mensen komen hier echt van allerlei landen. Onder andere mensen uit Duitsland (zoveel Duitsers hier!!), Australië, Engeland, Canada en een paar Dutchies. Het is jammer dat mensen komen en gaan, je kunt in één weekend niet echt geen goede band opbouwen met mensen. Dit vind ik wel echt jammer! Natuurlijk zijn er ook wel mensen die hier net als ik langer verblijven, maar dat zijn er niet zo heel veel.

Ik heb al verschillende dingen gedaan hier. Ik ben naar The Lighthouse gewandeld. Dit is een uitkijkpunt hier in Byron Bay. Erg mooi uitzicht en ik heb ook al wat dolfijnen en walvissen gezien. Daarnaast heb ik gewinkeld in het dorp, ik had niet verwacht dat hier zulke leuke winkels zitten, dit is echt niet goed voor mijn portemonnee!
Ook heb ik een tour gemaakt naar Nimbin. Dit is een hippie plaatsje en veel mensen gaan daar heen om wiet of ‘’cookies’’ te kopen. De sfeer in Nimbin was erg relax. Er liepen veel hippies rond en veel van deze mensen deden naar mijn mening niet echt veel. Ze hingen een beetje rond op de straat. Het was helemaal niet eng om daar rond te lopen, want juist de mensen die aan je vroegen om drugs te kopen waren echt mensen waarvan je niet zou verwachten dat ze drugs verkopen, het waren een soort huismoeders. We hebben ongeveer een uurtje rondgelopen in Nimbin en daarna zijn we met de bus doorgereden naar een soort natuurpark. Hier heb ik me eerste Aussie BBQ gehad. Na de bbq zijn we doorgegaan naar de Minyon Falls. Dit is een gebied met watervallen.
Ik ben ook al een keer uit geweest. Er zijn hier heel veel leuke barretjes in het dorp. Ik ben onder andere naar Cheeky Monkeys geweest, een discotheek dat te vergelijken is met de Linde in Groesbeek. Hier moet je echt alleen komen als je een liter wijn achter de kiezen hebt! Echt voor mensen van ongeveer 16 tot 18 jaar die op zoek zijn naar scharrels, haha. Ik ben ook een aantal keer naar een cocktailbar en barretjes geweest waar bandjes spelen, veeeeeel beter dan cheeky monkeys!
Iedereen drinkt hier trouwens goon. Dit is ongeveer 2 liter wijn in een pak en het kost maar 12 dollar. Dat is echt heel goedkoop. Ik had laatst een pak gekocht om het te proberen, maar dat was echt één keer en niet meer! Dikke hoofdpijn krijg je er van!

Door de weeks ben ik druk bezig op stage. Ik werk van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Er is hier ’s avonds genoeg te doen. Op dinsdags is er een talentshow met echt super goede optredens. Op dinsdag is er een trivia night. Dit is een soort quiz, waarbij je in een groep vragen moet beantwoorden. Je kunt hierbij dagtours winnen. Tegenover het hostel is een bierbrouwerij, waar ook elke avond wel wat te doen is. Ook kun je elke dag uitgaan in het dorp, omdat er gewoon zoveel toeristen zijn.
In de weekenden ben ik vrij :) Ik ben afgelopen zondag wezen surfen. Ondanks dat ik echt heel bang ben voor haaien, heb ik het toch maar geprobeerd. Haha, ik ben de hele dag ongeveer twee keer op mijn surfbord blijven staan! Dit is voor de eerste keer best goed hoorde ik van de instructeur. Maar het is niet echt super fijn als je op je surfbord een golf pakt en dan helemaal naar het strand wordt gesleurd en uiteindelijk van je bord afvalt en daarna helemaal terug de zee in moet lopen. Ik had niet verwacht dat het zo moeilijk was, misschien moet ik toch maar een keer mee gaan windsurfen Dick!!!!

Op maandag werd er een soort spellendag georganiseerd door de mensen van de camping. (lees hippies). Mijn stagebegeleider had me ingeschreven om hier aan mee te doen, ik moest dus wel haha. Ik moest eigenlijk werken, dus die spellendag was een goed alternatief. We moesten in teams verschillende spellen doen zoals kruiwagen lopen en rennen terwijl we met vier mensen aan elkaar waren getaped. Ons team is uiteindelijk tweede geworden, dat was ook precies ons plan. We hoorde dat de eerste prijs een hoodie was van het hostel. Ik heb die hoodie al, omdat dat ook de werktrui is. De tweede plek was een voucher om een avondmaaltijd te eten in het hostel. ETEN is altijd beter, dus gingen we voor de tweede plaats en dat was ons gelukt! Diezelfde avond dus nog lekker genoten van gratis lasagne :)

Ik ben ook al twee keer naar de bioscoop geweest, ik heb de documentaire over Amy Winehouse gezien. Niet echt een super goed verhaal, maar ik had al zolang geen tv meer gekeken, dus had wel zin in een film.

Ik kook vaak in het hostel, maar weet niet zo goed wat ik moet maken. Ik eet vooral simpele dingen zoals pasta en rijst, omdat ik andere dingen te veel tijd vind kosten. Of ik ga uiteten met een paar mensen, dat is vaak veel goedkoper dan dat je zelf gaat koken. Hier in het dorp zijn zoveel lekkere eettentjes. Ik heb voor het eerst in me leven fallafel gegeten, echt super lekker! Het is zo makkelijk om hier dik te worden. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan! Vanavond ga ik pannenkoeken maken met bacon en kaas! Ik mis wel al echt dingen uit Nederland, zoals een kroket, viandel, elke ochtend hagelslag op mijn boterham of een lekker stukje appeltaart. En ik mis terslusen en ontbijt van de Hema!!!! Ook mis ik de piepers met brooiworst en rode kool! Haha mama als ik terug ben lust ik het weer! Trouwens, ik wist niet dat wassen zo moeilijk is. Ik heb zoveel kleren waar een vlek in zit en die krijg ik er gewoon niet uit! Ik mis oma en haar waskunsten haha! Misschien toch maar een keer skypen met oma en dan kan ze haar vlek-verwijder-geheim vertellen!

Ik ga vaak hardlopen hier. Ik ben vaak ’s ochtends heel vroeg wakker. Lekker om 7 uur ’s ochtends op het strand rennen met super mooi uitzicht op de zee. Er zijn veel mensen die hier ’s ochtends vroeg gaan sporten. Als ik in Nederland zo vroeg zou gaan hardlopen, zou ik denk ik niet zoveel mensen tegen komen!

Dit weekend ga ik een tour maken naar Noosa en Fraser Island met Lindsey en Jordy! Jeeej dan zie ik eindelijk weer iemand van het thuisfront! We gaan lekker met z’n drieën in een campervan slapen. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Er zijn hier verschillende landschappen, zoals een regenwoud en duinen. Ik ben echt heel erg benieuwd en kan niet wachten tot het vrijdag is!

Afgelopen weekend heb ik niet heel veel gedaan. Het is hier de hele week al niet echt mooi weer. Ik ben ’s Avonds uit geweest en overdag wat wasjes gedraaid, me kamer opgeruimd en gewandeld in het dorp. Ik heb een Australische pie geprobeerd! Echt super lekker, veel beter dan de Engelse! (sorry papa). Lekker relaxt weekend gehad dus. Ik kan weer helemaal uitgerust beginnen op stage. Ik heb de weekenden echt nodig om bij te komen van de stageweek, het is zo druk!

Dit was wat ik wilde vertellen! Tot de volgende keer. Have a good day!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Alison

Hey! Ik ga vijf maanden stage lopen in het verre Australië. Deze stage vindt plaats in een Backpackers hostel in Byron Bay! Via deze weg probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 2424

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: