Veel te lang geleden! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Alison - WaarBenJij.nu Veel te lang geleden! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Alison - WaarBenJij.nu

Veel te lang geleden!

Blijf op de hoogte en volg Alison

09 November 2015 | Australië, Byron Bay

Haalootjes!
Ik heb eindelijk een momentje gevonden om weer een verhaal te schrijven over mijn tijd hier in Australië.

Het is hier vandaag zo’n slecht weer. Ik stond al erg vroeg op en toen was het al heel hard aan het onweren en regenen, na mijn ontbijtje ben ik dus weer lekker het bed in gekropen. Vandaag zal dit mijn plekje zijn denk ik!
Ik heb de afgelopen tijd zoveel gedaan! Ik ben een aantal weken geleden met Lindsey en Jordy naar Fraser Island geweest. Ik verbleef dit weekend bij hen in de campervan. Echt super gezellig. Fraser Island was super mooi om te zien. Daarnaast ben ik in Surfers Paradise wezen winkelen. Dit is een grotere stad met een mooi strand. De moeite waard om er heen te gaan!

Lindsey en Jordy zijn aan het einde van hun reis door Australië ook nog hier in Byron Bay geweest. We hebben een leuke tijd gehad! We zijn veel wezen uiteten en daarnaast zijn we naar de Koala Sanctuary geweest in Brisbane. Lindsey heeft een Koala kunnen vasthouden! Super cooool!

Ennnn nou komt het hoogtepunt! Tim is drie weken geleden naar Australië afgereisd om mij te bezoeken. Aaaah dat was zo leuk! Ik ben op woensdagavond naar Brisbane gegaan om daar te overnachten en vervolgens heel vroeg op te staan om naar het vliegveld te gaan. Ik was natuurlijk veel te vroeg op het vliegveld, al om 6 uur ’s ochtends. Tim zou om 7 uur landen, maar de vlucht had vertraging. Ik heb tot ongeveer 9 uur gewacht en toen kwam hij er eindelijk aangelopen! Ik schrok er een beetje van toen ik hem in ineens zag, ik sprong uit de stoel om ‘m een dikke knuffel te geven!

We hebben van donderdag t/m zondag in Byron Bay verbleven. We hebben onder andere een strandwandeling gemaakt, samen hardgelopen, gewinkeld, gezwommen en lekker uitgegeten. Op maandag gingen we al heel vroeg naar Cairns toe. Onze eerste dag in Cairns hebben we het dorpje een beetje verkend en ’s avonds hebben we de lekkerste pizza ooit gegeten! Op dinsdag was het eindelijk zo ver: we gingen snorkelen op het Great Barrier Reef! Super mooie ervaring. We hebben twee grote schildpadden gezien, een rog en veel fel gekleurde vissen. Tim heeft zelfs nog een kleine haai gezien! We zaten op de boot trouwens met een bekende Nederlander, de man die het NOS nieuws presenteert! We zaten al een tijdje met hem te praten over van alles en nog wat en later viel het kwartje toen hij zei dat hij journalistiek had gestudeerd! We hadden hem eerst niet herkend, maar toen viel het kwartje. Het was wel grappig, want niemand wist natuurlijk wie hij was, omdat er niet veel Nederlanders op die boot zaten!
Op woensdag vlogen we door naar Sydney. Hier hebben we de eerste dag rondgewandeld in de stad en natuurlijk het Operahouse bekeken en de Harbour Bridge. Ook hebben we door de botanische tuinen gewandeld. Heel cool om deze twee grote bezienswaardigheden in het echt te zien! We hebben bij het Operahouse op het terras gezeten om lekker wat te drinken. We zijn ’s avonds nog terug gegaan naar deze plek, omdat deze twee bezienswaardigheden heel erg mooi verlicht zijn! De volgende dag hebben we een tour gemaakt naar de Blue Mountains. Dit was erg mooi! We hebben onder andere de Three Sisters gezien en hele mooie watervallen!
’S Avonds zijn we wat gaan drinken met Marjolein, mijn bijna buurmeisje uit Siebengewald! We hebben wat gedronken in een fancy bar, op het dak van het gebouw. Allemaal mensen strak in pak daar! Een wijntje kostte 10 dollar en een biertje maar liefst 9 dollar! Maaaaar dat maakt niet uit, we waren ten slotte in Sydney! Dat het duur was, wisten we.

Op vrijdag zijn we vertrokken naar Brisbane en dit was dan ook onze laatste bestemming van onze reis samen. In Brisbane zijn we uit wezen eten in Chinatown. Hier zaten allemaal Chinese/Japanse restaurantjes. We zijn uiteindelijk naar een Japans/Koreaans restaurant geweest. We waren even vergeten dat je het eten moest eten met stokjes en het vlees moest knippen met een schaar! We hebben dubbel gelegen, we hadden dit beide nog nooit gedaan! De volgende dag zijn we naar de Botanische Tuinen geweest in Brisbane en zijn we naar South Bank gewandeld. Daarna zijn we de stad in geweest. Toen kwam het pijnlijke moment. We moesten weer afscheid van elkaar nemen, Tim vloog ’s avonds van Brisbane naar Dubai en vervolgens naar Amsterdam en ik ging met de bus terug naar Byron Bay. We waren de hele dag al een beetje sip van de gedachte dat we elkaar weer moeten gaan missen.

Tim is nu inmiddels al weer een weekje thuis in Nederland en ik mag nog iets minder dan drie maanden hier in Australië verblijven! Ach, de tijd gaat zo snel en ik wil het lekker weer hier in Australië nog niet achterlaten. (dagelijks ongeveer 30 graden!)

Bye Bye! Tot de volgende keer maar weer!